Private equity-speler Sofindev gaat aan boord bij Mediagenix, het Belgische softwarebedrijf dat tools ontwerpt waarmee mediabedrijven hun content kunnen beheren. Sofindev voegt zich als nieuwe partner bij de huidige meerderheidsaandeelhouder Deparco.
De intrede van Sofindev moet Mediagenix helpen bij de verdere ontwikkeling van zijn tool Whats’On. Whats’on wordt ingezet door meer dan honderd klanten wereldwijd, waaronder Disney, Viacom, BBC, UKTV, Medialaan, VRT en de RTBF. De software wordt gebruikt voor het beheer van hun contentdistributie en moet mediabedrijven grotere flexibiliteit, schaalbaarheid en efficiëntie geven.
Whats’On moet een antwoord te bieden op meer gerichte doelpublieken, de verschuivingen in verdienmodellen en de toegenomen complexiteit van hun operaties. Het ondersteunt bedrijven vanaf de acquisitie en het beheer van rechten, over planning en programmatie van verschillende kanalen tot publicatie en slimme analyses.
Mediagenix heeft meer dan 250 werknemers in kantoren in Europa, Amerika en Azië. De roots van het bedrijf gaan terug tot 1992.