De Belgische digitale-marketingspecialist Intracto heeft opnieuw een overname in Nederland gedaan. Het bedrijf lijft de Amsterdamse branchegenoot Booming in en zet daarmee zijn indrukwekkend overnameparcours verder.
Booming is een digitale-marketingbureau met een focus op het optimaliseren van ‘de digitale funnel’, de verschillende stappen van webverkeer genereren over aankopen tot klanten behouden. Het bedrijf houdt zich bezig met seo- en sea-optimalisatie, affiliate marketing en sociale-mediacampagnes. Klanten zijn onder meer Allianz, Philips, Tui, HP en JBL.
‘Hoewel we kansen zagen, hebben we altijd kritisch gekeken naar mogelijke samenwerkingen. De mix van digitale-marketingdisciplines wordt aan de ene kant complexer en vraagt aan de andere kant om meer integratie’, zegt managing director Joey Fieggen. Toch realiseerde Fieggen zich dat er een bredere dienstverlening moest komen om klanten optimaal te bedienen. Daarbij was het behoud van kwaliteit wel primordiaal, benadrukt hij.
Intraco blijft aan verschroeiend tempo bedrijven overnemen, zowel in Nederland als België. Werden dit jaar Isaac (development, fintech), One Shoe (adviesbureau online diensten), Bake & Company (digital marketing) en Burst (digital marketing) overgenomen, vorig jaar gingen Guc Agency (creatie content), Frontmen (front-end development) en EZ Company (Drupal-specialist) voor de bijl. Het bedrijf is bezig met het opzetten van campussen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven. Vanuit een campus zullen medewerkers uit de verschillende digitale disciplines geïntegreerd samenwerken, om zo klanten volledig te kunnen begeleiden en te ontzorgen.
De hele Intracto Group is 925 mensen sterk. En het bedrijf zegt nog niet klaar te zijn met groeien. ‘Ook nu – en Covid-19 heeft dit proces alleen maar versneld – zetten bedrijven in op digitale optimalisaties’, zegt ceo Pieter Janssens. ‘Zowel intern als extern. Daarbij merken we, dat bedrijven met steeds meer vragen bij ons komen.’