Het Belgische digitale-marketingbureau Intracto doet alweer een overname in Nederland. Ditmaal moet de Rotterdamse branchegenoot Burst eraan geloven. Door de acquisitie groeit het personeelsbestand van Intracto uit naar ruim negenhonderd medewerkers.
Burst werkt voor Baderie, Davidoff, Natuurmonumenten en Perfetti Van Melle en telt zo’n vijftig mensen op de loonlijst. Aan het begin van de zomer nam Intacto ook al ontwikkelaar Isaac uit Eindhoven over, enkele weken later volgde One Shoe uit Utrecht. In totaal werkt Intracto nu vanuit elf locaties in België en Nederland.
‘Als je kijkt naar het talent, de expertise en de cases, dan vormt Burst een uitstekende basis voor onze toekomstige campus Rotterdam’, zegt Intracto-ceo Pieter Janssens. ‘Onze filosofie blijft om dicht bij talent en klanten te zijn. Met Burst kunnen we groeien in een voor ons nieuwe en belangrijke regio. Zeker op het vlak van data en technologieën zoals Drupal, Magento, Salesforce en Shopify heeft Burst een sterk team in huis.’
Ook bij Burst zien ze de overname zitten. ‘Intracto heeft de juiste experts, skills en tools aan boord om samen met ons nog betekenisvoller te worden in een wereld, die steeds meer digitaliseert’, zegt ceo en oprichter Hans Maltha. ‘Ik blijf leidinggeven aan Burst en ga meebouwen aan de Rotterdamse campus.’
Volgens Maltha is heeft de huidige coronacrisis de digitale transformatie van ondernemingen almaar versneld. En daar kon ook Burst van profiteren. ‘Het kruispunt van marketing, technologie en data is de plek waar de magie ontstaat. Zeker sinds Covid-19 hebben we enerzijds gezien dat partijen die hun digitale huiswerk af hadden, gegroeid zijn. Anderzijds zijn ondernemingen die nog niet zo ver waren, wakker geschud en gaan inzien hoe ze kunnen groeien door in te zetten op verdere digitale transformatie.’