Ifacto Group, Infront en Qubix bundelen de krachten en vormen zo een groep van 130 medewerkers actief in Microsoft Dynamics 365-erp, e-commerce, crm en het nieuwe werken. Het trio heeft samen 550 klanten en een omzet van achttien miljoen euro en plannen voor een Nederlandse vestiging.
Door het integreren van de drie bedrijven kan de volledige Microsoft Dynamics 365-suite op het gebied van business-applicaties en moderne workplace aangeboden worden aan alle klanten, klinkt het bij de initiatiefnemers. Alle aspecten binnen de activiteiten van die klanten worden zo naadloos met elkaar verbonden en ondersteund door de groep, waardoor een efficiënte bedrijfsvoering voor de klant gegarandeerd is.
‘Er ontstaat een synergie op het vlak van sales, marketing, rekrutering en een groeipotentieel voor de komende jaren’, zegt Steven Arrazola de Oñate, managing partner van Ifacto Groep. ‘Samen willen we de komende vijf jaar met vijftig procent groeien, zowel organisch als door kleine overnames of startups van nieuwe initiatieven. We kijken stilaan uit om ons ook in Nederland te vestigen en daar verder uit te breiden.’
De drie hebben hun intrek genomen in een volledig vernieuwd hoofdkantoor in Kontich. Daarnaast beschikt de groep over vestigingen in Hasselt, Gent en Kortrijk.
Zowel Ifacto, Infront en Qubix zijn Microsoft Gold Partner waarbij Ifacto en Infront zelfs meermaals werden bekroond door Microsoft als member of the Microsoft Dynamics Inner Circle en President’s Club, erkenningen voor de respectievelijk één en vijf procent beste Microsoft Dynamics-partners wereldwijd. Daarnaast is het tweetal meermaals genomineerd als Trends Gazelle.
Ifacto werd in 2004 opgericht als Microsoft Dynamics 365-erp-partner met een kantoor in Kontich. Door de jaren heen ontwikkelde het bedrijf oplossingen voor groothandels en distributiebedrijven, de voedingssector (zowel handel als productie) en bouwde het oplossingen voor financiële afdelingen en productiebedrijven die nood hebben aan digitalisering en adequate rapportering. In 2006 kwam er al snel na de oprichting een nieuwe vestiging in Hasselt bij en in 2019 werden de kantoren in Kortrijk geopend. De 75 medewerkers bedienen klanten als Berghoff, TVH, Katoen Natie en Accent Groep.
Infront pioniert sinds 2006 op de Belgische markt met Microsoft Dynamics 365-crm, met onder meer de app-verkoop, klantenservice, marketing en project service automation. Met 47 medewerkers realiseren ze een omzet van acht miljoen bij meer dan 250 klanten als Voka, Ravago, Vooruitzicht, De Lijn en Jan De Nul.
In 2019 werd in de schoot van Infront de jongste telg van de groep, Qubix, opgericht. Het bedrijf speelt met Microsoft Modern Workplace en Teams in op trends als remote werken en videoconferencing voor onder meer Proximus, Eurocontrol en Provincie Antwerpen.