Bedrijvengroep Gumption Group en de Erasmushogeschool Brussel slaan de handen in elkaar voor de Gumption Summer School. Gedurende vijf dagen werken studenten aan concrete zakelijke uitdagingen. De studenten zullen onder meer deelnemen aan een hackathon en een chatbot bouwen.
SAP-specialist TheValueChain, testexpert Brightest, digitaal ontwerpbureau Liftov en infrastructuurspecialist Rank 1 zetten hun schouders onder het initiatief. Dat zijn de vier bedrijven uit de Gumption-groep die de opdrachten zullen begeleiden. De bedrijven schotelen de studenten een reële digitale uitdaging voor. ‘Een van de opdrachten is om een chatbot te bouwen’, zegt Iris Snoeck van Gumption Group. ‘We zullen ook werken rond cloudsecurity en toekomstgerichte digitale merken.’
Het doel is om studenten vlot wegwijs te maken in de bedrijfswereld.’Er is een logische doorstroming mogelijk van onze opleidingen naar de markt waarin deze Gumption-bedrijven actief zijn. Voor de bedrijven is het een interessante manier om kennis te maken met ons talent. De studenten doen praktijkervaring op. Iedereen wint erbij’, zegt Christophe Benoit, talent- en startupcoach van Erasmushogeschool Brussel.
Aan het einde van de week beoordeelt de jury van bedrijfsleiders het werk. Wie het beste resultaat neerzet, krijgt een stageplaats of studentenjob. Studenten van alle opleidingsjaren en alle richtingen zijn welkom, zegt Steve Weemaels, opleidingshoofd Toegepaste Informatica van Erasmushogeschool Brussel. ‘Hoewel de bedrijven in de ict actief zijn, leggen we geen beperkingen op. Alle studenten met een oprechte interesse in technologie kunnen zich inschrijven.’ Ook studenten van andere hogescholen zijn welkom. Zij betalen vijfhonderd euro voor het ganse parcours.
Inschrijven kan via de website van de Erasmushogeschool.