De Lummense e-commerce-specialist Digitalum heeft een nieuw b2b-platform gebouwd voor radiatorenfabrikant Jaga, gebaseerd op SAP Commerce. Jaga kan zo orders sneller en efficiënter verwerken en installateurs en distributeurs beter begeleiden bij het plaatsen van hun bestellingen.
Elk product bij Jaga wordt per bestelling geassembleerd en klaargemaakt voor verzending. De verwerking van deze orders vroeg tot nu nog een manuele interactie. Bestellingen die telefonisch of digitaal ontvangen werden, moesten nog handmatig doorgegeven worden aan productie. Met het nieuwe platform wordt dit geautomatiseerd.
‘Onze commerciële medewerkers die zo meer tijd krijgen, kunnen zich nog meer toeleggen om klantenrelaties te onderhouden’, vertelt ceo Jan Kriekels. ‘Niet enkel een intern voordeel, ook de professionele klant zal nog beter begeleid worden en het plaatsen van de juiste bestelling wordt gemakkelijker. ‘
Jaga streeft ernaar om de helft van de jaaromzet via het online platform te genereren binnen twaalf maanden en om de manuele orderverwerking met de helft terug te schroeven.
Digitalum-ceo Diederik Bots is trots op de samenwerking en enthousiast over de uitdaging. ‘Klanten bij Jaga hebben de keuze uit niet minder dan vijf miljard mogelijke varianten binnen een uitgebreid gamma producten en opties. Het is een boeiende uitdaging om dit te vertalen naar een online verkoopkanaal en dit ook vooral efficiënt te blijven beheren.’
Digitalum is hiermee niet aan haar proefstuk toe. De start-up ontving recent nog de erkenning van SAP Recognized Expertise for Commerce op basis van eerdere projecten bij Atlas Copco, Bose, DMLights en Huntsman.