Het online adviesbureau One Shoe uit Utrecht treedt toe tot de Belgische Intracto Group. De overname moet One Shoe in staat stellen om zijn expertise in onder andere Drupal en Laravel op grotere schaal in te zetten.
One Shoe telt zo’n 45 medewerkers en houdt zich bezig met digitale strategie, creatie, content en marketing. Als voornaamste technologieën leunt het op Drupal, Laravel, React, Vue.js en Prismic. De organisatie maakte al campagnes voor onder meer Kanker.nl, ING, DHL en Qlinker.
‘De keuze voor Intracto geeft ons de kans om in te zetten op verdere groei’, zegt One Shoe-directeur Michel van Velde. ‘Toen we in oktober 2019 met elkaar in gesprek raakten, hadden we direct een klik en deelden we dezelfde passie voor de inhoud. Bovendien bleek dat Intracto Group dezelfde bureaufilosofie heeft als die wij al veertien jaar uitdragen: geïntegreerd werken in combinatie met een brede waaier aan specialisaties. Met de toetreding tot Intracto Group creëren we een verdiepingsslag op het gebied van strategie, technologie, marketing, content en creatie.’
Klanten willen diverse expertises onder een dak, maar vinden het tegelijk aangenaam om een vertrouwd aanspreekpunt te hebben, zegt mede-oprichter Floris Derksen. ‘Het samenspel van de juiste technologie, user experience en het gehele ecosysteem van marketing en communicatie wordt meer en meer een voorwaarde voor succes. Het moet werken. Feilloos. De klanten van onze klanten verwachten dat. En terecht.’
Intracto, een van oorsprong Belgische bedrijf, is al enige tijd actief op overnamepad en heeft ambities om in Nederland te groeien. Eerder dit jaar nam het Isaac uit Eindhoven over en vorig jaar voegde al drie Nederlandse en die Belgische organisaties zich bij de groep. Het bedrijf heeft nu negenhonderd mensen in dienst op elf locaties in België en Nederland.