Crescent, de moedermaatschappij van Option, heeft al meer dan 12.000 apparaatjes verkocht om de anderhalvemeterregel te laten respecteren. De toestellen hebben een orderwaarde van iets meer dan een half miljoen euro, ofwel iets meer dan veertig euro per stuk.
‘Een onmiddellijk succes.’ Zo noemt Crescent de verkoop van zijn corona-wearables. De apparaten worden aan de man gebracht door Safety Distance en SafeDistance, de twee nieuwste merken van het bedrijf.
‘Met Safety Distance & SafeDistance bieden we een reeks veiligheidsoplossingen die zijn afgestemd op de behoeften van eindgebruikers’, zegt ceo Alain Van den Broeck. ‘Voor iedere klant hebben wij de juiste oplossing.’
Onder meer BringMe, ArcelorMittal en GetWireless in de VS (Options Amerikaanse verdeler) hebben ze al in gebruik.
Sinds het uitbreken van de corona-crisis zijn heel wat bedrijven op deze markt gesprongen. Ook het Antwerpse Rombit, het Gentse Pozyx en Lopos, een spin-off van de UGent en IMec, houden zich er mee bezig.