Michel Lenaerts moet de Belgian Cycling Factory in het nieuwe digitale tijdperk proberen te loodsen. Eerder schreef hij bij Duval Union de digitale strategie uit.
Eind vorig jaar haalde de Belgian Cycling Factory, gevestigd in Beringen-Paal, een half miljoen euro op. De fietsenfabrikant achter de merken Ridley en Eddy Merckx gaf daarmee de aanzet voor de digitale transformatie. De coronacrisis zorgde voor een versnelling.
Michel Lenaerts werd begin maart als senior marketing advisor aangetrokken om een en ander in goede banen te leiden. Op een week tijd werd een nieuwe webshop opgetrokken ter ondersteuning van de lokale dealers. Het platform wordt nu verder uitgebouwd om ook meer customer engagement aan te zwengelen en het dealernetwerk verder te ondersteunen.
Michel Lenaerts kent de sportwereld goed. Hij was immers al actief voor Wcup Sports Nutrition Belgium van 2014 tot 2017. Daar groeide hij door tot chief international strategy onder de nieuwe eigenaar, de Veldeman-groep uit Dendermonde. In de zomer van 2018 ging hij aan de slag bij Duval Union als marketing strateeg. Daar maakte Lenaerts al kennis met Belgian Cycle Factory, want hij werkte voor hen een digitale- en marketingstrategie uit. Michel Lenaerts moet voor ceo en eigenaar Jochim Aerts, en general manager Gunther Aerts de tot nog toe vrij traditionele aanpak omvormen naar een digitale omslag. Belgian Cycle Factory is grootste fietsenfabrikant van ons land.