De Limburgse bedrijven Cegeka en Youston lanceren de Digital Mailroom, waarmee ze fysieke post digitaal ter beschikking stellen van bedrijven. Het initiatief past in de oproep van de Vlaamse overheid om met de campagne ‘Vlaanderen Helemaal Digitaal’ de impact van de coronacrisis op de economie te beperken.
Met de Digital Mailroom kan elk Belgisch bedrijf met minstens dertig dagelijkse poststukken zijn post laten toekomen bij Youston of komt Youston de post zelf ophalen. Nadien wordt de fysieke post door Youston gedigitaliseerd en geïndexeerd volgens de voorgeschreven regels. Cegeka zorgt op zijn beurt voor de digitale levering van de post bij de juiste divisies van de bedrijven.
‘Door personeelsgebrek worden bedrijfsbrievenbussen vandaag vaak niet meer leeggemaakt. Hierdoor komt belangrijke informatie niet bij de juiste personen in het bedrijf terecht. Dankzij de Digital Mailroom lossen we dit probleem op’, licht Youston-ceo Pieter Vansynghel toe. ‘We zorgen er samen met Cegeka voor dat dit stuk van de Belgische economie niet stilvalt.’
De digitalisering en de verspreiding van de post zijn volgens de partijen in lijn met de strikte veiligheidsvoorschriften en GDPR-richtlijnen.