Optimaal, altijd en overal kunnen werken, dat is wat de moderne werknemer verwacht. Startup Agisko kent deze markt, dus ook de daar aanwezige obstakels, en komt met een oplossing.
Softwarehuizen evolueren richting de cloud, waardoor cloud steeds deel hoort te zijn van de bedrijfsstrategie. ‘Veel bedrijven willen in de cloud werken, ondanks de angst voor de public cloud. Wij helpen ze bij deze transitie en zorgen ervoor dat dit proces vlekkeloos verloopt’, zegt Wim Van Balen, managing partner van de startup, die in deze wereld niet aan zijn proefstuk bezig is en met Raido al eerder ervaring opdeed. ‘Met Agisko focussen we op de digitale werkplekken. Bij de klant zelf, maar net zo goed in de cloud. Met onze oplossingen begeleiden en faciliteren we klanten bij hun digitale transformatie en maken we de werkprocessen efficiënter en aangenamer. Cloud, of op zijn minst hybrid-cloud, is volgens ons de toekomst. De efficiëntie in de transformatie naar de cloud staat of valt met automatisatie waarvoor we ook eigen tooling hebben ontwikkeld.’
Ondertussen telt de startup, die in september live ging, tien mensen. Het komende jaar wil Agisko zich richten op België om zich daar als marktleider te vestigen. Van Balen: ‘Daarna gaan we met onze oplossingen de grens over. Zo snel mogelijk naam opbouwen, daar komt het nu op aan.’
Beroep
Consultancy, support, management en licenties: bij Agisko wordt het gebundeld tot een totaaloplossing voor de klant. Daarbij doet het beroep op de beste technologieën en oplossingen die op de markt verkrijgbaar zijn. ‘Zo rekenen we op de VMware-oplossingen, waarvan we als eerste en momenteel nog enige in de Belux de Master Services Competence behaalde van Data Center Virtualization, Digital Workplace en VMware Cloud on AWS. Deze accreditaties, behaald door onze Belgische consultants, tonen de belangrijkheid van kennis binnen onze organisatie. Rond die kennis bouwen we heel wat tools, die onze klanten ondersteunen bij hun digitalisering. Door onze kennis te combineren met de beste producten op de markt, krijg je een win-win.’
Door de bos de bomen nog zien, is vaak moeilijk voor bedrijven. ‘Net daarom zorgen wij voor begeleiden en een glashelder dashboard. Zo zijn onze klanten in staat het overkoepelend beeld te zien en het geheel te managen. Onze toegevoegde waarde wordt zo tastbaar en onderscheidt ons ook meteen van concurrenten. In België zijn we een van de weinigen die projecten aanbiedt van A tot Z, van visieworkshops tot managed services’, aldus Van Balen.
Topsporters
De werknemers zijn bij Agisko belangrijk. ‘We behandelen hen dan ook als topsporters. We ontzorgen ze volledig, zodat ze zich kunnen focussen op hun expertise. Daar profiteren onze klanten ook van. We hebben trouwens een divers klantenbestand in verschillende sectoren. Daarbij zitten we zowel rond tafel met cio’s, it-managers, als key-gebruikers. Mijn rol is eerder commercieel, terwijl onze specialisten meer technische bagage hebben’, besluit de managing director.