Of het strategie was of gewoon een onhandigheidje: de Conservatieve Partij van Boris Johnson wijzigde zijn naam tijdens het eerste tv-debat tussen oppositieleider Jeremy Corbyn en Johnson. Ze wijzigden de naam in 'FactcheckUK'. Twitter vond dit geen pas. Heeft u een socialmediastrategie en hoe gaat u om met lastige vragen van klanten of andere belanghebbenden?
Het kan iedereen een keer overkomen, toch? Dat je even je naam verandert omdat je duidelijk wil maken dat jij de waarheid in pacht hebt! Nou ja, dat kwam de Conservatieve Partij dus op een reprimande van Twitter te staan. Het Twitter-account heet normaal CCHQPress en werd dus tijdelijk omgekat naar facktcheckUK.
Daarna was het tijd om de feiten te checken: tijdens het tv-debat tweette het account van de conservatieven dat verschillende beweringen van Johnson waar zouden zijn en Corbyns uitspraken konden rekenen op tegengas. Twitter zegt dat de partij daarmee zijn volgers heeft misleid. Mocht dit nog eens voorkomen, dan volgt er een ‘beslissende corrigerende actie’.
Soms kan het dus verkeren. Wat doet u met uw socialmedia-accounts als het wat heet onder de voeten wordt?