Toucan Toco, specialist in data storytelling, is op zoek naar partners die zijn oplossingen willen toevoegen aan hun portfolio. De Franse scale-up is sinds twee jaar actief in de Benelux en bedient klanten als Econocom, Heineken, Sodexo en Renault Nissan. Met het optekenen van nieuwe partners zoals consultancyorganisaties, service integrators en resellers, wil Toucan Toco de groei in de regio versnellen.
De data storytelling software van Toucan Toco helpt volgens het bedrijf om grote hoeveelheden data op een gebruiksvriendelijke manier te visualiseren. Toucan Toco werkt in de Benelux al samen met partners als Capgemini, Accenture, Deloitte, Bearing Point en Dfakto. Om te zorgen dat meer organisaties data storytelling inzetten om data toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk professionals, wil het bedrijf zijn netwerk uitbreiden. Hiervoor komen zowel consultancypartners, service integrators als resellers in aanmerking.
Vaak te complexe software
Volgens medeoprichter en hoofd sales Baptiste Jourdan heeft Toucan Toco een sterke positie ten aanzien van andere traditionele leveranciers van business intelligence-oplossingen. Hij geeft aan de belofte waarbij professionals zelf aan de slag kunnen met data bij veel partijen terug te zien, maar dat maar weinigen deze belofte waarmaken. Volgens hem is de software simpelweg te complex om te gebruiken voor iemand die geen it-ervaring heeft. ‘Onze oplossing vult dit gat en is daarmee ook geen vervanging van een business intelligence tool, maar een aanvulling die elke businessprofessional helpt zelf waarde te halen uit data.’
Partnerprogramma
Om partners te ondersteunen de data storytelling-oplossingen te vermarkten, is er het Toucan Toco Alliance Partner Program. Daarbinnen zijn verschillende mogelijkheden voor Gold-, Silver- en Bronze-partners. Binnen dit programma biedt Toucan Toco ook trainingen en certificeringen aan. Jourdan: ‘We hebben ook in andere regio’s ervaren hoe waardevol partners zijn voor het uitbreiden van onze activiteiten. Door hen op de juiste manier te ondersteunen en aantrekkelijke marges te bieden, willen we een sterk partnernetwerk bouwen en werken aan het realiseren van onze groei-ambities in de Benelux.’
Toucan Toco
Toucan Toco is een Franse startup gespecialiseerd in data storytelling. Het bedrijf is opgericht in 2014 en telt 75 medewerkers. Doel van Toucan Toco is om data toegankelijk te maken voor zoveel mogelijk professionals en niet alleen voor analisten en data scientists. Toucan Toco’s software voor data storytelling helpt naar eigen zeggen om grote hoeveelheden data op een gebruiksvriendelijke manier te visualiseren zodat iedere gebruiker snel inzicht krijgt in de relevante kpi’s voor zijn of haar functie. Toucan Toco bedient klanten als Renault, Total, Axa, La Banque Postale, L’Oréal en Moët Hennessy.