De kleine kant van het mkb/kmo is volgens Google online slecht vindbaar en dat ziet de internetgigant liever anders en is daarom een initiatief gestart genaamd 'Grow my Store', of, in het Nederlands, 'Verbeter uw digitale etalage'. Wat is volgens u de reden dat twee derde van de kleine mkb/kmo-ers geen of nauwelijks online present is?
Het rapport wordt opgesteld na analyse van 22 variabelen die van belang zijn voor ‘omnichannel retail’. Daarna krijg je vier variabelen te zien om alvast lekker gemaakt te worden, zoals ‘Productdetails: Dat ziet er goed uit!’ en ‘Social media: U bent goed bereikbaar!’. Voor het volledige rapport verlangt de digitale grootgrutter alleen een e-mailadres.
Uiteindelijk komt het natuurlijk gewoon neer op een takenlijst voor de eigenaar van een website en om deze dan zo uit te voeren dat de betreffende mbk/kmo-er beter werkt voor Google en mogelijk zichzelf.
Wat denkt u, zit de kleine ondernemer hier op te wachten? En wat zou u verwachten van een dergelijke dienst?