De applicatie SalesMatik van het Turnhoutse softwarehuis Dink krijgt van Microsoft de status van co-sell ready. Daarmee wil het Amerikaanse bedrijf innovatieve software onder de aandacht brengen van zijn wereldwijde verkoopteams.
Voor Dink opent de co-sell ready-status de deur naar een samenwerking met de multinational. Het is een opportuniteit voor groei bij grote klanten en in nieuwe markten. ‘De co-sell ready-status kan je enkel verkrijgen als de oplossing voldoet aan administratieve, commerciële en technische vereisten’, zegt Eric Martens, partner development manager bij Microsoft. ‘We willen zeker zijn dat het totale plaatje klopt alvorens we oplossingen toelaten tot het programma.’
SalesMatik draait in Azure en is in te integreren in Microsofts kantoortoepassingen. Er is ook een mobiele app. Het co-sell ready-programma zorgt ervoor dat SalesMatik nu ook wordt opgenomen in de AppSource-catalogus en de Azure Marketplace van Microsoft. Zo krijgen geïnteresseerde bedrijven makkelijk toegang tot de software, en kunnen ze tijdens een gratis proefperiode de voordelen zelf ondervinden.
SalesMatik is een interactieve sales-oplossing die ervoor moet zorgen dat verkopers meer tijd kunnen besteden aan hun klanten en dus meer kunnen verkopen.
‘Meer tijd en aandacht voor klanten is voor elk bedrijf de basis van succes’, zegt Dink-oprichter Jan Dheedene. ‘Met SalesMatik kunnen bedrijven de belangrijkste oorzaken van tijdverlies in sales elimineren. De resultaten liegen er niet om: salesmensen die Dink gebruiken, krijgen gemiddeld een maand per jaar extra tijd voor hun klanten.’