Colruyt-klanten kunnen vanaf vandaag via de Google Assistant gewenste boodschappen inspreken. De producten worden toegevoegd aan hun Colruyt-boodschappenlijstje, die te raadplegen is in de app en website van de supermarktketen.
Eerder dit jaar startte Colruyt een pilot met ingesproken boodschappenlijstjes. Tweehonderd klanten konden gedurende vier weken hun boodschappen inspreken via de Google Assistent, die op dat moment nog enkel beschikbaar was in Nederland en Frankrijk. De resultaten waren positief en er werd onderzocht hoe de Colruyt-spraakassistent geoptimaliseerd kon worden.
Inmiddels is de functionaliteit voor iedereen beschikbaar. Klanten kunnen de spraakassistent oproepen via de zin ‘OK Google, praat met Colruyt’. Vervolgens kunnen ze de producten en hoeveelheden inspreken en toevoegen aan hun Colruyt-boodschappenlijstje. Dit ingesproken lijstje is vervolgens beschikbaar in de app en website. Ook worden gepersonaliseerde productsuggesties op basis van vaak gekochte producten gedaan.