David Geens, voormalig ceo van Nucleus, gaat aan de slag als durfinvesteerder (business angel). Vanuit die rol wil hij bedrijven financieel ondersteunen en zijn ervaring en kunde in dienst stellen van het management. Zijn eerste investering is in DMVH. Naast een niet nader bekendgemaakte financiële injectie, treedt hij als voorzitter toe tot de raad van bestuur.
DMVH is dit jaar opgericht door Koen De Mol en Ben Van Hees, die hun initialen aan de bedrijfsnaam leenden. Het bedrijf, met de uitvalsbasis in Gent, wil it-integratie sneller, efficiënter, ‘pijnlozer’ en dus ook goedkoper maken.
Het specialiseert zich vandaag in vier domeinen: emergency services, connected products (iot), systeemintegratie en application development, en technologische innovatie, en wil zijn dienstverlening in een tweede fase verder uitbreiden. DMVH claimt (inter)nationale klanten te bedienen, waaronder startups zoals Sensinxs en kmo’s zoals de Jong Duke en Delaware.
David Geens: ‘Als ik iets geleerd heb over de it-sector in de voorbije twintig jaar, dan is het wel dat er een stevige kloof gaapt tussen wat de klant en zijn it-integrator een geslaagd project noemen. Het is niet omdat het werkt, dat het ook de verwachtingen inlost en een reële bijdrage levert aan het succes van een bedrijf. Ik grap weleens dat de paraplu de meest gebruikte tool is in it. Koen en Ben willen daar oprecht komaf met maken. En ik zet er graag mee mijn schouders onder.’