Contentstack, het cms- en dxp (digital experience platform)-systeem, maakt een investering van 31,5 miljoen dollar bekend. De kapitaalinjectie wordt gebruikt om de marketing en sales op te schalen. Een ander aandachtsgebied is het uitbouwen van een partner-ecosysteem en de gebruikerscommunity. In Nederland en België is Contentstack op zoek naar nieuwe partners.
Contentstack is een enterprise SaaS-platform op het snijvlak van content management en digitale ervaringen. Het is het naar eigen zeggen een van de eerste headless cms, met enkel een back-end en geen front-end, zodat elk apparaat er op kan inhaken via een speciale api. Het heeft geavanceerde integratiemogelijkheden met systemen en contentkanalen.
Contentstack is de derde onderneming van serial entrepeneurs Neha Sampat, Nishant Patel en Matthew Baier. Hetzelfde team bouwde Built.io en verkocht dat aan Software AG in 2018. Met deze nieuwe kapitaalinjectie gaat Contentstack het team uitbouwen.
Deze financieringsronde wordt geleid door Insight Partners en de eerdere investeerders Illuminate Ventures en GingerBread Capital participeren. Teddie Wardi, algemeen directeur bij Insight, komt in het bestuur van Contentstack.