Met DCspine lanceert glasvezelleverancier Eurofiber ‘broadband on tap’. Klanten kunnen zelf in functie van hun verwachte gebruik via een portaalsite hun breedbandsnelheid aanpassen. Een primeur voor de Belgische markt.
Er wordt al bijna twee decennia over gepraat maar nu is het zover: gebruikers kunnen zelf hun breedbandbehoefte optrekken tot 100 Gbit per connectie. In telecommiddens hebben ze het dan over ‘breedband on tap’. Met DCspine heeft Eurofiber dan ook een unieke dienstverlening. De specialist in fibernetwerken wil bovendien verder investeren in de uitrol van infrastructuur.
In België en Nederland heeft Eurofiber vandaag zo’n twintigduizend kilometer fiber liggen, waarvan zevenduizend in ons land. Telco’s zoals Proximus, Telenet en Orange zijn grote klanten, maar ook in de mediasector (VTM, VRT, Videohouse), logistiek en de haven, de financiële en zorgsector, én de overheid is het actief. Eurofiber verbindt tevens alle datacenters, zoals Interxion, LCL en Google, waardoor het een vrij unieke positie bezit. Het telt zo’n vijftig medewerkers en een omzet van 25 miljoen euro wat jaarlijks met een ‘dubbele-cijferpercentage’ groeit.
Eurofiber draait volgens mij +150 MIO euro omzet, hun jaarlijkse winst alleen al ligt rond de 20 MIO euro…
De 3 Belgische datacenters die voor DC Spine als eerste operationeel werden gesteld in België zijn : Datacenter United, LCL en Interxion.