Het Belgische digitaal agentschap Intracto blijft de ene overname na de andere aankondigen. Nu gaat het Nederlandse GUC Agency voor de bijl, een creatief agentschap waar ruim honderd man werkt voor klanten als Coop Supermarkten, Primera, KPN, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal en VANS.
Intracto Group zegt geïnteresseerd te zijn in de expertise en ervaring van GUC Agency op vlak van strategie en creatie. Deze vormt een goede aanvulling op de eigen expertise inzake technologie, content en marketing. De voltallige directie van GUC Agency blijft actief betrokken en wordt aandeelhouder in Intracto Group.
Voor het Amsterdamse GUC Agency eind 2018 z’n huidige naam kreeg, maakte het als Goud Uberconnected al een groeispurt door met merkcampagnes, activaties en sociale-mediacampagnes. Eerder deed het agentschap zelf al een aantal strategische overnames met Icemedia (digital), Redmint (retail) en DIFR (experiential).
‘Toen we met Intracto Group in contact kwamen, zagen we al snel de mogelijkheden om onze propositie zowel in de breedte als in de diepte nog verder te ontginnen’, zegt Brian Hirman van GUC AGency. ‘We hebben allebei sterke groeiambities en zagen al snel mogelijkheden om dat samen nog sterker te doen.’
‘De cases van GUC Agency spreken boekdelen’, pikt Pieter Janssens van Intracto in. ‘Kijk naar wat ze voor merken zoals Coop (360°-merkcampagne) en VANS (geavanceerde data en insights in retail) gedaan hebben. GUC Agency staat garant voor innovatieve, creatieve en resultaatgerichte through-the-line-oplossingen.’
Recent nam Intracto de Brusselse Drupal-specialist Blue4You over en zijn Nederlandse branchegenoot Frontmen. Eerder dit jaar werden het eveneens Nederlandse EZCompany en Blue Web Solutions in de groep opgenomen. Het bedrijf heeft nu zevenhonderd werknemers op de loonlijst staan.