Hello Customer, een Belgische cx-specialist (customer experience), slaat zijn vleugels uit in Europa. Na een financieringsronde van twee miljoen euro in het vierde kwartaal van 2018 versnelt Hello Customer zijn groei om een nieuwe vorm van cx mogelijk te maken en ISAAC verder te ontwikkelen. Deze ai-gebaseerde tekstanalyse-tool helpt de feedback van klanten analyseren.
De meeste feedback-platformen gebruiken tekstanalyse als add-on na een traditionele enquête. Hello Customer biedt met ISAAC een tekstanalyse-engine die de verzamelde feedback met 95 procent nauwkeurigheid automatisch categoriseert in de belangrijkste zakelijke criteria. Eindeloos lange analyseprocessen zijn zo overbodig. ISAAC is het resultaat van drie jaar eigen onderzoek en ontwikkeling.
Hello Customer heeft zijn hoofdkwartier in Gent en is van plan in de komende maanden aan een internationale expansietocht te beginnen, geruggensteund door ISAAC. Er zullen al zeker vestigingen in Spanje en Frankrijk geopend worden.
‘Veel bedrijven meten al jaren de klanttevredenheid, maar hebben nog niet de sleutel gevonden om deze feedback toe te passen. Dankzij Hello Customer zullen ze eindelijk in staat zijn om de stem van hun klanten te horen en de juiste ervaring te creëren’, aldus Leslie Cottenje, topvrouw bij Hello Customer. ‘Onze uitbreiding in Europa sluit aan bij de groeiende, wereldwijde behoefte om aan de verwachtingen van de klant te voldoen. Ook zal deze stap bijdragen aan de groei van Hello Customer.’