Vectaury gaat een kantoor in België openen. Het zal geleid worden door Benjamin Sekkai. Het Franse datamarketingbureau is gespecialiseerd in drive-to-store-marketing die consumenten moet aanzetten meer in winkels te consumeren.
Vectaury heeft Benjamin Sekkai als country manager Belgium aangesteld. ‘Met meer dan vijftien jaar ervaring in de sector van programmatische reclame en drive-to-store heeft hij zijn strepen verdiend in de Belgische advertentienetwerken en media-agentschappen, met ook functies bij Microsoft en AppNexus’, klinkt het in een persbericht. Hij zal nauw samenwerken met de teams in Parijs en gevestigd zijn in Brussel.
De opening van een fysiek kantoor past in de internationaliseringsstrategie van Vectaury. Vectaury doet onder meer aan analytics van winkelpunten, meet de impact van online- en offline-reclame en analyseert geolocatie-gegevens van smartphones. Met die data probeert het traffic naar fysieke winkelpunten te ondersteunen. Het biedt oplossingen voor mobiele activering, optimalisatie van mediaplannen en (toekomstige) analyseoplossingen om de marketing-kpi’s van merken te sturen.
‘België is een essentieel land voor de ontwikkeling van digitale campagnes en vooral mobile’, aldus Matthieu Daguenet, ceo en medeoprichter van Vectaury. ‘Belgen zijn gretige gsm-gebruikers; ze geven gemiddeld vijftig euro uit via hun mobiele telefoon, tegenover vijftien in Frankrijk. We hebben dus een markt geïdentificeerd met een sterk potentieel en willen de Belgische retailers de kans bieden hun winkelverkeer te doen groeien, meten en verbeteren met onze drive-to-storeoplossingen.’