Het digitale communicatiebureau Springbok uit Mechelen heeft marketing automation-specialist Rise + Shine overgenomen. Springbok wil zo kennis en technologie in huis halen voor de uitbouw van een volledig digitaal ecosysteem voor zijn klanten.
Door het stijgende belang van marketing-automatisatie binnen digitale communicatie, legde Rise + Shine de laatste jaren een mooi groeiparcours af. Om doelgroepen in elk kanaal consequent en gericht aan te spreken, is het immers belangrijk om alle onderdelen van de digitale marketing met elkaar te verbinden.
Rise + Shine werd opgericht in 2015. Het draait nu een omzet van 1,8 miljoen en beschikt over een team van twintig personen. In de klantenportefeuille zitten Burger King, Quick, D’Ieteren, Brico, Tom&Co, Brantano, Siemens en AXA.
Springbok zag het levenslicht in 2014 en is gevestigd in Mechelen. Het werd opgericht door Kim Verhaeghen, Vincent Van Lingen en Alexander Cha’ban. Het werkt voor Mercedes-Benz Benelux, Daikin en Medialaan.
‘Dankzij de acquisitie van Rise + Shine haalt Springbok strategische en technologische marketing automation-kennis in de groep’, legt Verhaeghen uit. ‘Die stelt ons meer dan ooit in staat om voor onze klanten volledig geïntegreerde digitale ecosystemen te bouwen, van strategie tot executie. Rise + Shine blijft verder opereren onder zijn eigen naam.’
Met de komst van Rise + Shine breidt het bedrijf ook zijn Selligent- en Salesforce-capaciteiten uit. Voor die twee platformen is Rise + Shine een gecertificeerde specialist.
Springbok opende recent nog een kantoor in Parijs en investeerde in de ai-startup AddRelevance. ‘Voor Springbok is dit weer een grote stap vooruit’, zegt Vincent Van Lingen. ‘We kijken uit naar verdere overnames in Nederland en Frankrijk om onze verdere internationale ambities waar te maken.’