It-integrator VanRoey heeft in het Kempense Geel zijn eerste Experience Center geopend. Het bedrijf wil er aan andere bedrijven tonen wat de digitale nieuwigheden concreet voor hen kunnen betekenen.
De boodschap tijdens de officiële opening was duidelijk: wie in deze digitale economie zijn boterham wil blijven verdienen, kan niet langer rekenen op verouderde processen. Data is het nieuwe goud en vormt de basis voor een intelligentere bedrijfsvoering. In het Experience Center speelt VanRoey in op actuele thema’s zoals de digitale werkplek, het omtoveren van industriële machines tot intelligente internet of things (iot)-apparaten, het inzetten van vr en ar en het belang van slimme connectiviteit en cyberveiligheid.
VanRoey krijgt hierbij de ondersteuning van technologiebedrijven zoals Microsoft, Telenet, Advantech, HP en CTOUCH.
De sfeer van het center is gemoedelijk en de luchtige inrichting ademt openheid en transparantie. ‘Een bewuste keuze’, zegt general manager Pat Van Roey. ‘Ict raakt steeds meer verweven in de kernactiviteiten van een bedrijf. Door de opkomst van artificieĢle intelligentie en slimme internet- geconnecteerde sensoren, vragen veel klanten zich af wat iot voor hen kan betekenen. In een ongedwongen kader bieden we een helder zicht in deze toekomstgerichte oplossingen, zodat ze zelf kunnen ervaren waar deze het verschil gaan maken voor hun business. We doen dit aan de hand van workshops, events of opleidingen. Ook stellen we onze ruimtes ter beschikking aan organisaties die nood hebben aan een innovatieve opleiding- of eventruimte.’