De Gentse scale-up Showpad, gespecialiseerd in digitale tools voor verkopers, heeft 70 miljoen dollar (ruim 61 miljoen euro) aan extra fondsen bijgetankt. Daarmee wil het bedrijf uitbreiden en nieuwe producten ontwikkelen.
De kapitaalsinjectie wordt geleid door Dawn Capital en Insight Partners. Bestaande aandeelhouder Hummingbird Ventures en nieuwe investeerder Korelya Capital droegen ook bij. Silicon Valley Bank zorgde voor schuldfinanciering.
De investering moet de wereldwijde expansie van Showpad een zetje geven en mee helpen om nieuwe producten te ontwikkelen, zo zegt het bedrijf in een persbericht. Showpad heeft nu zowat duizend klanten wereldwijd in een breed gamma van sectoren. Het groeit momenteel naar eigen zeggen met zowat 90 procent per jaar. In de VS is dat 150 procent. Sinds het hoofdkantoor in Chicago open ging, achttien maanden geleden, zijn er meer dan honderdvijftig aanwervingen gebeurt. In totaal werken er zo’n vierhonderd mensen voor Showpad, dat moeten er op korte termijn zeshonderd worden.
Naast het Gentse hoofdkwartier en een vestiging in Chicago, heeft Showpad ook kantoren in Londen, München, Polen, San Francisco en Portland. Vorig jaar deed het twee acquisities: Voicefox (meeting platform) en Learncore (sales training software). Voor die laatste werd 50 miljoen dollar betaald.