Hewlett Packard Enterprise heeft op de Global Partner Summit 2019 verdere investeringen in het channel aangekondigd. Het concern doet dit ter uitbreiding en verdieping van samenwerkingsmogelijkheden met partners. Met de introductie van ‘Pro-series’ biedt HPE speciaal op partners gericht initiatieven om hen te voorzien van oplossingen, skills en programma’s.
Met het nieuwe initiatief moeten partners zich verder ontwikkelen, klantervaringen transformeren en zakelijke groei realiseren, klinkt het bij HPE. De nieuwe HPE Sales Pro Community en de uitgebreide HPE Tech Pro Community en HPE Marketing Pro Academy bieden uniforme tools, trainingen, resources en ondersteuningsmogelijkheden. Ook krijgen partners toegang tot dezelfde ontwikkelings- en samenwerkingsmogelijkheden als HPE werknemers en kunnen ze bovendien als een team opereren.
De HPE Sales Pro Community is een nieuwe wereldwijde aanpak voor HPE en partners om verkoopprestaties te bevorderen via communicatie en verkoopbevorderende initiatieven. HPE Sales Pro Community biedt een manier om samen te werken met channel partners, een eenvoudig overzicht van trainingsmiddelen en een beloningsprogramma dat eerdere regionale programma’s combineert. De HPE Tech Pro Community is dan weer een initiatief voor solution architects. Het introduceert nu een nieuw beloning- en erkenningsprogramma, twee nieuwe Hybrid IT Architect-certificeringen waarmee solution architects businessgerichte oplossingen kunnen leveren en een volledige reeks aan doorlopende leertrajecten waarmee technologische professionals bijblijven met innovaties.
Als onderdeel van de HPE Marketing Pro Academy hebben channel partners vanaf november ook toegang tot het nieuwe HPE Digital Marketing Partner Learning Center en Accreditation Program. Er komt een pilot met geselecteerde partners van het nieuwe online Learning Center. Dit biedt toegang tot opleidingsvideo’s en ondersteuning op gebied van digital marketing.