Beveiliger Trend Micro heeft een partnership afgesloten met vier cybersecurity-opleiders om zijn klanten te helpen beschermen tegen cyberdreigingen. De vier zijn partners NINJIO, InfoSec, NextTech Security en GoldPhish.
Trend Micro zal trainingsmateriaal ter beschikking stellen via de Trend Micro Phish Insight-tool, een educatief platform met een brede bibliotheek aan trainingsmateriaal. De bedoeling is om het bewustzijn van medewerkers te vergroten en organisaties te voorzien van de resources die nodig zijn om het totale beveiligingsplaatje naar een hoger plan te krijgen.
De vier partijen die content aanleveren, zijn gekozen op basis van klantenfeedback, zegt Trend Micro. Het bedrijf wil zo tegemoet komen aan de cultuur van elke organisatie: of die nu een meer conservatieve leerstijl heeft, of net wil werken met geanimeerde storytelling. Ook de verschillende soorten vragen uit de markt moeten op die manier beantwoord worden: sommige bedrijven zijn op zoek naar micro-leerervaringen voor hun medewerkers terwijl anderen juist zoeken naar langere, gedetailleerde trainingssessies.
‘Alle bedrijven zijn tegenwoordig vatbaar voor phishing e-mails op basis van social engineering en BEC-aanvallen (business email compromise) die flinke financiële consequenties kunnen hebben en de reputatie kunnen schaden’, zegt Wendy Moore, vice president product marketing van Trend Micro. ‘We willen de digitale wereld een stukje veiliger maken en werken daarom wereldwijd samen met vier vooraanstaande organisaties voor het aanbieden van educatieve bronnen binnen onze gratis Phish Insight-tool. Hiermee kunnen bedrijven niet alleen de security awareness van medewerkers testen, maar deze ook daadwerkelijk vergroten.’
BEC-aanvallen kostten bedrijven wereldwijd naar schatting bijna 1,3 miljard dollar in 2018, aldus Trend Micro. Dat is meer dan elke andere dreiging. Bovendien worden phishing e-mails gelinkt aan een derde van alle data-inbreuken en 94 procent van alle malware die vorig jaar verscheen.
De trainingcontent van Trend Micro is volledig gratis voor klanten, voor de eerste zes maanden tijdens de beta-periode.