Communicatie- en betaalplatform CM.com opent een vestiging in Dubai. Het is het tiende pand voor het bedrijf en na een vestiging in Zuid-Afrika het tweede in de MEA-regio. Het nieuwe kantoor focust op klanten in Saoedi-Arabië, Libanon, de Verenigde Arabische Emiraten en Egypte.
Cm.com, actief in zowel Nederland als België, stelt Wael Ali Maksoud aan als managing director van het kantoor in Dubai. Naast hem gaan nog twee medewerkers in het oliestaat bij het bedrijf aan de slag. Plan is om de komende maanden het aantal werknemers te verdubbelen.
Het communicatie- en betaalplatform is een officiële partner van WhatsApp en geautoriseerde distributeur voor WhatsApp Business, een van de weinige bedrijven met een aanwezigheid in de MEA-regio. Dit geeft het bedrijf naar eigen zeggen de kans om snel marktaandeel te kunnen winnen.
Hodny Benazzi, algemeen directeur bij CM.com en verantwoordelijk voor de internationale uitbreiding van het bedrijf: ‘Relatie, vertrouwen en nabijheid staan zelfs meer dan gemiddeld hoog in het vaandel in deze regio. Daarom is een lokaal kantoor met lokale mensen van dezelfde cultuur de sleutel voor succes en voor het opbouwen van merk en legitimiteit in deze regio. Het is een dynamische regio die snel nieuwe digitale technologieën omarmt. WhatsApp is er erg populair en sms wordt ook veel gebruikt voor zowel marketingdoeleinden, als ter authenticatiemiddel. We zien daarom veel potentieel om hier de oplossingen van CM.com te verkopen.’
CM.com-platform
Het CM.com-platform verbindt merken met mobiele telefoons. Het bedrijf biedt een combinatie van messagingkanalen, ticketing, en innovatieve betaaloplossingen. CM.coms communicatieplatform is te gebruiken via api en web-app. Klanten zijn Hema, Ikea, Domino’s en PostNL. Het hoofdkantoor staat in Breda.