Moore Stephens kiest de e-facturatieoplossing van POM uit Antwerpen. Hiermee wil het accountancybedrijf de factuurbetalingen voor klanten vereenvoudigen. Vanaf juli worden de uitgaande facturen voorzien van een POM-betaalknop of een QR-betaalcode. Op die manier is de factuur digitaal te betalen.
‘Dankzij POM kunnen we het betaalmoment van onze facturen aangenamer maken voor onze klanten. Voorheen moesten zij de betaalgegevens overtypen, maar met de POM-betaalknop of door het scannen van de QR-code is dat verleden tijd’, legt Pascal Vanhove, financieel directeur bij Moore Stephens Belgium, uit. ‘Bovendien belooft POM dat het bedrag, de gestructureerde mededeling en het rekeningnummer van factuurbetalingen altijd correct zijn. Er is dus minder tijd nodig om foutieve betalingen op te volgen en af te punten.’
Dankzij de integratie van POM met Bancontact kan de betaling uitgevoerd worden met eender welke Belgische bankrekening: mobiel via de Payconiq by Bancontact app (of via één van de banking apps die deze functionaliteit geïntegreerd hebben) of via kaart en kaartlezer.