Acquia, het bedrijf van Dries Buytaert, de man achter Drupal, gaat het digitale marketingspecialist Mautic overnemen. Mautic maakt software om marketingcampagnes te automatiseren.
Samen vormen Mautic en Acquia ‘het enige open alternatief voor dure, gesloten en stagnerende marketingclouds’, zo schrijft Acquia in een persbericht. Met de gecombineerde oplossing van Mautic en Acquia kunnen klanten de volledige ‘customer lifecycle’ automatiseren, personaliseren en opmeten. Mautic moet inhaken op het Digital Experience Platform van Acquia en ‘een-op-een-klantenervaringen mogelijk maken, hetzij op het web, via mail, sms, push notificaties of voice’.
‘De toekomst van de marketing is open’, zegt Acquia-ceo Michael Sullivan. ‘Enkel open architecturen kunnen eenvoudig aparte data en marketingtechnologieën samenbrengen en zo nieuwe perspectieven in machine learning mogelijk maken om de digitale ervaring op grote schaal te automatiseren.’
Mautic vergelijkt de impact van zijn software graag met wat Drupal deed voor het web, Elastic voor search en MongoDB voor databases. Het Amerikaanse bedrijf heeft meer dan 250.000 gebruikers wereldwijd.
Buytaert richtte Acquia op om diensten aan te bieden rond Drupal, het openbron-contentmanagementsysteem dat hij ontwikkelde.