Xylos heeft Michael De Bruyn aangesteld aan het hoofd van Power, de overkoepelende servicedesk boven de businessunits van het it-dienstenbedrijf. De Bruyn werkt sinds vijftien jaar bij Xylos en zal nu zorgen voor de consolidatie van de gecentraliseerde servicedesk. Hij rapporteert aan Bart Sijnave, coo van Xylos.
Xylos’ servicedesk doet monitoring van it-infrastructuur bij klanten, ondersteuning van it-omgevingen en eindgebruikersondersteuning. De dienst is vijf jaar geleden opgericht. De Bruyn moet in eerste instantie de processen stroomlijnen.
‘We werkten in het verleden steeds op maat van de klant, maar zowel administratief als operationeel is dat model met verschillende klantenafspraken en -voorwaarden niet handig’, legt De Bruyn uit. ‘Ik zal onze dienstverlening standaardiseren waardoor we snel én transparant klanten kunnen bedienen, zonder aan flexibiliteit en technische expertise in te boeten.’
De Bruyn zal ook extra aandacht besteden aan lokale aanwezigheid, zodat de klant in zijn eigen taal geholpen wordt.
De Bruyn startte zijn carrière als field engineer bij HP. Na vijf jaar werd hij systems engineer bij Xylos. Hij klom bij het dienstenbedrijf snel op tot competence center lead for infrastructure en stuurde tot voor kort een team van vijfentwintig medewerkers aan. Xylos heeft vestigingen in Antwerpen, Brussel, Herentals en Gent.