Het Limburgse BlooLoc heeft een investering op zak van twee miljoen euro van LRM, de Limburgse Reconversiemaatschappij. Dat schrijft De Tijd. BlooLoc gaat met het geld zijn salesteams in binnen- en buitenland uitbreiden.
BlooLoc maakt hard- en software om positiebepaling te doen binnen gebouwen, een soort indoor gps-systemen. Daarbij worden sensoren gebruikt die via zonne-energie werken of aanwezige verlichting. Na zonsondergang maakt het systeem gebruik van batterijen. Typische use cases zijn bijvoorbeeld ziekenhuizen, luchthavens en congrescentra.
Het bedrijf is vijf jaar oud en telt nu dertien medewerkers. In Canada, Dubai, Slovakije en de VS wordt de technologie al effectief gebruikt. Een Amerikaanse rusthuis zet de sensoren bijvoorbeeld in om te detecteren wanneer bewoners hun kamer verlaten of ronddolen. Een Slowaakse supermarkt maakt er gebruik van om winkelgedrag in 42 winkels in kaart te brengen.
BlooLoc zal met het geld van LRM investeren in zijn verkoopteams. In eigen land lanceert het bedrijf een app om te navigeren op de Corda Campus, de Hasseltse techhub waar zowel BlooLoc als LRM hun hoofdkwartier hebben.