Securityspecialist WatchGuard Technologies breidt zijn partnerprogramma WatchGuardONE uit met specialisaties voor netwerkbeveiliging, veilige wifi en multifactorauthenticatie Aan elke specialisatie zijn specifieke eisen verbonden, onder meer op het gebied van sales en technische trainingen.
Partners die zich in een van deze productgroepen specialiseren, krijgen een volledige WatchGuardONE-status. Ze hebben dan toegang tot kortingen en ondersteuning voor sales, marketing en techniek, zonder bijkomende eisen qua verkoop of omzet. Partners die zich in meerdere productgroepen specialiseren, komen in aanmerking voor een hogere status en extra voordeel.
‘Partners willen geen onnodig gedoe om de hoge omzetten te behalen die sommige leveranciers eisen, of producten opnemen in hun portfolio waar klanten helemaal niet om vragen’, zegt Michelle Welch, senior vice president of marketing bij WatchGuard. ‘Partners die specialiseren, krijgen bij WatchGuard dezelfde voordelen en ondersteuning als onze grootste partners. Grootte, bedrijfsmodel of omzet maken hierin geen verschil. WatchGuardONE is voor iedereen toegankelijk. Zo leveren wij securityproducten en -diensten van enterpriseniveau aan het mkb (kmo).’
In het WatchGuardONE-programma zijn de voordelen voor partners sterk gekoppeld aan gerichte opleidingstrajecten en trainingen. Sales en training zijn voor veel managed service providers immers de belangrijkste onderdelen van de partnerprogramma’s van leveranciers. Het helpt hen om de juiste mensen te vinden en te behouden.
WatchGuard heeft vestigingen in Noord-Amerika, Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag. Het hoofdkantoor bevindt zich in Seattle.