Het Belgische digitale bureau Intracto heeft Adagio overgenomen, een specialist in marketingautomatisatie. Het bedrijf telt vijftig experts in onder andere Salesforce, Adobe en Oracle.
Adagio vormt ‘een uitstekende aanvulling op het huidige marketing automation-aanbod van Intracto’, motiveert Intracto de overname in een persbericht.
‘Adagio brengt nog meer kennis in onze al straffe groep, zodat we qua vakmanschap nog sterker staan’, zegt managing director en oprichter van Intracto Pieter Janssens. Intracto investeert op deze manier terug in een bureau dat het snijpunt opzoekt tussen marketing en technologie. ‘Met onze overnames willen we altijd ons aanbod van services nog krachtiger maken in de breedte, ofwel sterker in de diepte.’
Adagio blijft zijn kantoren behouden en het volledige management stapt in de groep. In januari kondigden de oprichters van Adagio nog de aanstelling van Stephan Crokaert aan als general manager.
‘We kunnen onze klanten veel kennis en service aanbieden, maar met Intracto naast ons kunnen we dat nog beter, sneller en bovenal nog vollediger’, zeggen Ben Van Gorp en Lucas Decuypere, oprichters van Adagio. ‘Samen vormen we voortaan het referentiebureau als het aankomt op omnichannel-marketing. Dat we beide een stevige voetafdruk hebben in zowel België als Nederland was een extra troef.’
Eind 2017 lijfde Intracto al het Nederlandse webbureau Have a Nice Day in. Vorige maand werd het eveneens Nederlandse EZCompany in de groep opgenomen. Eerder werd Blue Web Solutions overgenomen.