Bij bankgroep ING kampen ze met technische problemen. Klanten hebben geen toegang tot hun uittreksels.
Al de hele dag hebben klanten problemen met hun online toepassing. Bij ING erkennen ze de problemen. ‘Het klopt dat er op dit moment een storing is waardoor klanten online geen toegang hebben tot hun rekeninguittreksels’, vertelt Joëlle Neeb, woordvoerster bij ING.
Toch zijn de problemen niet universeel. ‘Het is wel mogelijk om de bewegingen op de rekening, en de details ervan, te raadplegen. Ook opzoekingen zijn mogelijk’, aldus Neeb. ‘Onze experts doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. We excuseren ons alvast voor het ongemak’, klinkt het.
Vorig jaar
Vorig jaar had ING al behoorlijke computerproblemen, dit mede naar aanleiding van hun integratie met Record bank in België. Een aantal klanten gaf aan moeilijkheden te ondervinden naar aanleiding van die integratie. Bepaalde informatie zou toen tijdlang niet te zijn terug te vinden.
Update
Een woordvoerder van ING laat op 10 april om 10:52 uur weten dat de storing is opgelost en dat alles weer normaal functioneert. ‘De storing was gelinkt aan een intern incident en werd door onze experts geïdentificeerd en opgelost. Het gedetailleerd onderzoek loopt op dit moment. Meer details kunnen we hier niet over te geven.’