Partners die hun klanten assisteren via specifieke apps en hen daarnaast beveiligde printerverbindingen met nieuwe SOL-firmware bieden in de vorm van ‘Everything as a Service’. Hiermee wil printerleverancier HP Inc zijn partners handvatten geven om zich zich binnen de printermarkt te onderscheiden.
Dit stelde de computerfabrikant tijdens HP Reinvent, het grootste wereldwijde partnerevenement van HP, dat begin deze week plaatsvond in Houston, Texas.
Zo komt het bedrijf met zogenaamde ‘JetAdvantage Apps’; een toolset die te gebruiken is voor het maken en implementeren van cloud-gebaseerde documentworkflows. Deze apps stellen resellers van HP in staat de ondersteuning van multifunctionele printers aan te passen aan hun gebruikers ‘Dit wordt gedaan door een gepersonaliseerde set van diensten aan te bieden die is afgestemd op de individuele werkstijl. Hierdoor besparen bedrijven tijd en geld, omdat papieren gegevens dan net zo eenvoudig te verwerken zijn als digitale’, aldus het bedrijf. Uiteindelijk wil de Amerikaanse onderneming tegen de zomer van 2019 zo’n 35 apps aanbieden.
Servicekosten verlagen en security
Verder kunnen partners volgens HP met cloudgebaseerde sds-technologie de servicekosten verlagen. Het bedrijf claimt dat partners die de sds-oplossing hebben toegepast hun gemiddelde servicekosten zagen dalen met 15 procent.
Daarnaast levert het bedrijf naar eigen zeggen als enige printleverancier SD-PAC gecertificeerde firmware en software. De certificering omvat HP FutureSmart firmware, HP JetAdvantage Security Manager, HP Access Control, HP JetAdvantage SecurePrint en HP JetAdvantage Insights. Daarnaast biedt de printerleverancier partnergerichte beveiligingstrainingen en certificering.
Everything-as-a-Service centraal in nieuw partnerbeleid
HP komt verder met een nieuwe strategie om de partnersales te laten groeien, waaronder de mogelijkheid om LinkedIn Sales Navigator te gebruiken. ‘Hiermee kunnen partners de juiste kopers benaderen, inzichten opdoen en vooral ook hun sales personaliseren’, aldus het bedrijf.
Daarnaast biedt de leverancier gespecialiseerde trainingen, inzichten in inkoopgebruik en online bronnen om de verkoopprestaties van partners te optimaliseren. Ook introduceert het HP Integrated Financial Solutions om in te spelen op XaaS (Everything as a Service) en partners meer flexibiliteit te bieden. Zo worden creditbetalingen sneller goedgekeurd, zijn er mobiele sales-apps en geautomatiseerd document management en wordt er gewerkt met elektronische handtekeningen. Het programma wordt de komende maanden uitgerold.
Technische informatie kunnen partners dan weer vinden via het ‘WISE for Channel’-platform, waar zij tevens online trainingen, how to-videos en handleidingen kunnen vinden. Het is beschikbaar via het Partner First-portaal. Ook is de HP University verbeterd met een nieuwe ‘adaptieve’ manier om certificaten op het gebied van pc, print en accessoires te behalen, meer aandacht voor ‘soft skills’, waaronder ‘strategisch storytelling’, en online workshops.
Verder voegt het concern de portalen van HP’s Sales Central (HPSC) en Partner First samen, zodat partners sneller kunnen vinden wat ze nodig hebben voor hun verkoop.