Het ziekenfonds Christelijke Mutaliteiten (CM) heeft voor Oracle Eloqua gekozen om de communicatie met zijn leden te optimaliseren. Eloqua maakt ook manueel werk overbodig, dankzij de integratie met het crm-systeem en geeft de CM ook de mogelijkheid om zijn digitale campagnes te analyseren en op te volgen.
De CM en Oracle hebben een samenwerking afgesloten voor een periode van minimaal drie jaar. Eloqua maakt het voor de CM mogelijk om hun e-mailcampagnes in hun crm-systeem te integreren. De ontwikkeling van de tool en de implementatie, de opleiding van de medewerkers en het creëren van de campagnes gebeurt in samenwerking met het digitale bureau Be Bold Digital.
‘Neem nu een zwangere vrouw en een bejaarde man: hun verwachtingen van informatie die ze willen krijgen, liggen erg ver uit mekaar’, zegt Ken Van de Steene van CM. ‘Wat ze wel gemeen hebben, in dit tijdperk waarin ze overspoeld worden door boodschappen, is dat ze op een persoonlijke en zorgzame manier willen worden aangesproken. Daarom hebben wij Eloqua geïmplementeerd, zodat we al deze mensen informatie kunnen bieden waar ze om geven. En omdat we veel belang hechten aan hun privacy, helpt Eloqua ons ook om te verzekeren dat al hun data op een veilige en GPDR-conforme manier worden beheerd. Ten slotte heeft ook het feit dat Oracle al tien jaar onze partner is op het vlak van crm een rol gespeeld in onze keuze.’
CM, dat 4,5 miljoen leden telt, had tot voor kort enkel een pure e-mail-tool ter beschikking, waardoor het marketingteam de database-sets manueel moest beheren en toewijzen aan de verschillende campagnes. Dat was een zeer inefficiënt en tijdrovend proces dat bovendien geen mogelijkheid bood om de mailings te personaliseren.