Oracle en de Brusselse fintech-incubator B-Hive hebben de eerste bedrijven geselecteerd voor hun zogeheten Fintech Scale Up-programma. Het programma moet de jonge ondernemingen zo snel mogelijk klaarstomen voor een geslaagde marktintroductie.
De uitgekozen bedrijven werden geselecteerd vanwege hun groeipotentieel, hun bewezen marktkansen en gemotiveerde instelling. De gelukkigen zijn Features Analytics, BankiFi, Finweg, InvestSuite, The Logic Value, Pom, Risk Ident, Salt Edge, Twikey, Unchain.io and Vadis Technologies. Vier geselecteerde bedrijven krijgen toegang tot de Oracle Cloud-marktplaats, waar ze hun diensten en producten kunnen aanbieden aan de klanten van Oracle, waaronder banken en grote multinationals.
‘Het doel van onze deelname aan het programma is om de perfecte match te vinden tussen de startup Pom, de technologie van Oracle en haar zakelijke klanten’, zegt Anthony de Bruyn, marketingmanager bij POM. ‘We zouden heel graag een gedeeld go-to-market-model ontwikkelen en Pom beschikbaar maken voor de klanten van Oracle.’
De fintechs starten een programma van vier maanden dat in twee delen is gesplitst. Het eerste focust op zakenmodellen en omvat masterclasses, pitches en matchmaking-sessies. Het tweede deel is meer gericht op uitvoering, het opstellen van een proof of concept en het zoeken van marktopportuniteiten.
‘De klanten van Oracle vragen om meer samenwerking tussen de innovaties van relevante fintechs en de veerkracht van het Oracle-platform te vergroten’, zegt Rik De Deyn van Oracle. ‘De eerste Fintech ScaleUp-programmacyclus geeft een antwoord op die vraag op het gebied van open banking, data monetization en erp added-value. Onze klanten zullen echt baat hebben bij dit programma.’