De Koreaanse autofabrikant Hyundai start in Europa een strategische samenwerking met Vodafone om chauffeurs volledige infotainment en onlinediensten aan te kunnen bieden. Het nieuwe infotainmentsysteem komt in de loop van 2019 beschikbaar in een aantal nieuwe Europese Hyundai-modellen.
De strategische samenwerking stelt Hyundai in staat gebruik te maken van de technische expertise van Vodafone. Hyundai gebruikt het IoT-netwerk (Internet-of-Things) van Vodafone om alle eigen diensten uit te rollen in heel Europa, zodat klanten optimaal kunnen profiteren van het nieuwste in telematicatechnologie.
Hyundai-rijders krijgen zo vlot en eenvoudig toegang tot onlinediensten als real time verkeersininformatie, parkeer- en locatiediensten en voertuigdiagnostiek. Alle functies zijn met spraakcommando’s te activeren. Het systeem werkt zowel met Apple CarPlay als Android Auto samen en zorgt voor een naadloze smartphone-integratie en eenvoudige toegang tot de favoriete apps van de gebruiker.
‘Deze strategische samenwerking stelt ons in staat veel meer connectiviteit in de auto aan te bieden, met de ondersteuning van een uitgebreid Europees datanetwerk’, zegt Jungsik Suh, senior vice president ICT Division bij Hyundai Motor Group. ‘Het systeem is in de loop van 2019 in heel Europa verkrijgbaar in nieuwe Hyundai-modellen, waardoor klanten altijd de meest accurate en relevante informatie bij de hand hebben.’