Bij klanten van Fujitsu worden alle zogenaamde ‘field services’ (onsite interventies, ‘break & fix’-activiteiten en diensten voor eindgebruikers waarvoor engineers ter plaatse moeten komen) in de toekomst uitgevoerd door Unit-T uit Mechelen. Het gaat zowel om dienstverlening voor Fujitsu-toepassingen als voor producten en oplossingen van derden.
Unit-T levert installatie- en onderhoudsdiensten voor de telecom-, ict-, energie- en security-markt. Volgens Fujitsu zijn haar eigen medewerkers overwegend actief in de high-end dienstverlening en de dienstverlening op afstand. Dat zorgde soms voor capaciteits- en planningsproblemen wanneer klanten nood hadden aan een basis it-dienstverlening. Door samen te werken met Unit-T, kan Fujitsu net deze basisdienstverlening garanderen en verder uitbouwen.
Unit-T heeft een pool van it-technici die ze kunnen inzetten. Door deze capaciteit en de landelijke dekking te combineren met de dienstverlening van Fujitsu, kunnen beide bedrijven efficiënter samenwerken, zowel wat kosten als wat snelheid van dienstverlening betreft. Dit moet de klanttevredenheid voor Fujitsu’s partners en eindklanten vergroten.
De eerste contracten met bedrijven, voor een volledige it field service, zijn ondertussen getekend en al in uitvoering. Fujitsu verwacht een duidelijke groei van zijn marktaandeel door deze nieuwe strategie.