KPN haalt voor het gebruik van het Vonage API-aanbod Nexmo de banden met Vonage aan. Na een proefperiode, waarin een selectie Nexmo-producten onderdeel uitmaakte van de Api Store van KPN, gaat nu het volledige portfolio van Nexmo-cloudcommunicatiediensten over naar de genoemde store.
Het aanbod bestaat uit hoogwaardige communicatie-api’s voor bijvoorbeeld berichten, spraak en authenticatie die bedrijven voor het verbeteren van hun software onmiddellijk ter beschikking staat.
Nexmo noemt als voorbeeld sms-waarschuwingssystemen voor smart home, tweefactor-authenticatie ter bescherming tegen fraude en embedded video, zodat een patiënt via videochat met een arts kan communiceren voor evaluatie, diagnose en behandeling.
Via de Api Store biedt KPN ontwikkelaars, innovators en producteigenaren toegang tot bouwstenen om hun eigen proposities te bouwen en te verrijken, zegt Anuschka Diderich, api-teamleider KPN New Business.
Belangrijkste aandachtsgebieden binnen KPN’s onestopshop voor api-ontwikkelaars zijn communicatie, authenticatie en beveiliging.