Verzekeraar Aon, gespecialiseerd in de automotive markt, en Fixico, het digitale platform voor autoschadeherstel, lanceren samen een volledig digitale oplossing om autoschades af te handelen. Aon’s claim management services worden aangevuld met het digitale platform van Fixico.
Deze nieuwe oplossing zal aangeboden worden aan de fleetklanten van Aon in België. Zo kunnen voertuigvloten hun reparatiedoorlooptijden en herstelkosten verlagen en worden er door het transparante proces inzichten geleverd aan alle betrokkenen.
‘De wereld verandert snel: digitalisering en innovatie wijzigen de manier waarop we met autoschade omgaan’, zegt Derk Roodhuyzen de Vries, Fixico’s ceo en medeoprichter. ‘We zijn enthousiast om partner te zijn van de leidende speler in de Belgische fleetmarkt die net als wij vastberaden is om het afhandelingsproces van voertuigschades te optimaliseren. Fleet-bestuurders en claim managers worden nu op een gebruiksvriendelijke manier verbonden met kwalitatieve carrosseriebedrijven.’
Het digitale platform voor autoschadeherstel van Fixico ontsluit een landelijk en onafhankelijk netwerk van carrosseriebedrijven. Daarnaast worden, door de digitalisering, activiteiten die geen waarde toevoegen verwijderd uit het proces en kunnen aangesloten carrosseriebedrijven hun werkplaatsbezetting optimaliseren. Dat moet kosten en tijd besparen. Op dit moment is Fixico actief in Nederland, België en Duitsland en werkt het samen met een netwerk van vijftienhonderd carrosseriebedrijven. Het bedrijf heeft tot nu toe meer dan 150.000 schades verwerkt.