Verzekeringsmaatschappij P&V gaat Sign, een oplossing van OneSpan voor elektronische handtekeningen, bedrijfsbreed uitrollen over zijn verzekeringsproducten. Dat moet de interne processen en de klantervaring verbeteren.
OneSpan Sign moet de tijd verkleinen die verzekeraars en makelaars nodig hebben om tijdens persoonlijke bezoeken verzekeringsdocumenten en -contracten te ondertekenen. De technologie verbetert ook de compliance doordat het ondertekeningsproces gecapteerd wordt en in lijn is regulering. Om de integriteit van de elektronische handtekening en transactie verder te versterken, is een gekwalificeerde tijdstempeldienst beschikbaar.
P&V Group rolt OneSpan Sign uit als een SaaS-applicatie, gehost op een Europese single-tenant publieke cloud om snel operationeel te zijn. Zo garandeert het ook naar eigen zeggen toekomstige schaalbaarheid doorheen extra verzekeringsproducten.
‘Efficiëntie, snelheid en een goede klantervaring zijn sleutelvereisten in een snel bewegende en competitieve verzekeringsmarkt’, zegt Rogier Dickmann, projectmanager voor identity and acces management & e-signature bij P&V Groep. ‘We kozen OneSpan voor hun zakelijke aanpak, wat een echt partnership is. Ook hun kennis van de verzekeringsmarkt en best practices helpen ons om het grotere strategisch initiatief te bereiken.’