Het online reserveringsplatform Resengo, dat vooral in de horeca wordt gebruikt, heeft in augustus de kaap van een miljoen online gereserveerde couverts behaald. Het aantal ondernemers dat Resengo gebruikt als reserveringssysteem is sterk gestegen, evenals het aantal reserveringen en het aantal gereserveerde couverts.
Er werden in augustus precies 1.082.095 couverts gereserveerd via de Resengo-widget op de websites van restaurants of op het eigen boekingsplatform. Dat zijn er dubbel zoveel als in augustus 2017. Naast online reserveringen verwerkt Resengo ook reserveringen die restaurateurs zelf inboeken, voor gasten die ter plekke of via de telefoon boeken. Met deze reserveringen ingecalculeerd, verwerkte het bedrijf in augustus meer dan 2,5 miljoen couverts. Dat is een stijging van 88 procent vergeleken met augustus 2017. Vorig jaar werkten 1046 restaurants met Resengo, dit jaar steeg dat naar 1852.
‘Consumenten reserveren steeds meer online via onze module omdat we een optimale zoekmotor bieden voor de beschikbaarheid in restaurants’, zegt Resengo-ceo Dirk Gypen. ‘Deze actuele informatie en de zekerheid van een onmiddellijke reserveringsbevestiging maakt de reserveringservaring makkelijker en sneller. Dat maakt ons uniek in de markt.’
Resengo rekent geen fee aan per reservering, ook dat is volgens Gypen een politiek die inspeelt op de behoefte van restaurateurs. Bovendien kan het systeem ook op maat van elk restaurant geconfigureerd worden.
Resengo is momenteel het meest gebruikte reserveringssysteem op de markt, en dat plant Gypen ook zo te houden: ‘We willen in de toekomst meer inzetten op koppelingen met de sterkste spelers in de sector. Koppelingen met partners zoals Lightspeed, MailChimp, OnlineWerkrooster, Gault & Millau en The Fork maken het product niet enkel sterker, maar dragen ook bij aan onze klantengroei. Daarnaast plannen we de verdere ontwikkeling van de performante zoekmotor en blijven we inzetten op veilige dataverwerking, klantencommunicatie en lokale marketingoplossingen.’
Resengo, dat in 2003 werd opgericht, telt nu 35 werknemers en opereert vanuit Antwerpen en Amersfoort.