De Duitse 3D Print-specialist Dyemansion heeft een kapitaalsinjectie van vijf miljoen dollar gekregen. Het geld komt van Unternehmertum Venture Capital (UVC Partners), btov Partners (btov Industrial technologies Fund) en AM Ventures.
Met het geld wil Dyemansion zijn internationale aanwezigheid opschroeven en het productportfolio uitbreiden. Zo wordt er research verricht op het ontwikkelen van technologie waarmee de oppervlakten van 3D-geprinte onderdelen in polymeer de kwaliteit krijgen van onderdelen die via spuitgieten worden gemaakt.
‘Met AM Ventures en onze nieuwe investeerders hebben we de juiste mensen en expertise gevonden om onze globale uitrol te versnellen en om meer technologieën en Industry 4.0-oplossingen te ontwikkelen’, zegt ceo en medeoprichter Felix Ewald. ‘Zulke ervaren partners aan boord hebben zal die reis een stuk makkelijker maken.’
Dyemansion heeft nu een vierhonderdtal klanten, waaronder bedrijven als BMW, Daimler, HP, Shapeways en het Leuvense Materialise. Het bedrijf werd in 2015 opgericht en levert een hele reeks systemen die een eenvoudige ‘print-to-product’-workflow moeten mogelijk maken. De technologie wordt ingezet voor zowel de productie van luxe zonnebrillen als bijvoorbeeld kritische auto-onderdelen.