Communicatiebureau Wijs neemt zijn branchegenoot Gents over. Hiermee willen de organisaties, die beide in Gent gevestigd zijn, werken aan ‘het agentschap van morgen’. Ze willen gezamenlijk digitale marketinguitingen zoals apps en websites ontwikkelen die iets los maken bij mens, merk en maatschappij.
Gents is een full service communicatiebureau dat digitale marketinguitingen voor merken ontwikkelt om bijvoorbeeld de merkbekendheid te verhogen. Het bouwt onder meer mobiele apps en websites en maakt hierbij gebruik van nieuwe technologieën zoals augmented- en virtual reality. Het ontwikkelde bijvoorbeeld een reeks video’s en een bijbehorende app om de Belgische identificatie-app Itsme te promoten.
Het communicatiebureau zegt klaar te zijn voor de volgende stap en gaat dit doen onder de vleugels van Wijs. Die branchegenoot helpt grote bedrijven bij de ontwikkeling van hun digitale identiteit en –strategie. Hiervoor bouwt het onder andere digitale platformen en marketing-uitingen. Het bedient klanten zoals Belfius, Terre Bleue, Partena Ziekenfonds, NN, Van Marcke en Rock Werchter.
DVN en Xio
Via de overname krijgt Wijs toegang tot de medewerkers van Gents. Hiermee komt het gecombineerde bedrijf uit op een 110 werknemers. De bedrijven zeggen elkaar te versterken, om zo elkaar naar een hoger niveau te tillen. Zo gaan ze gezamenlijk hun klanten ‘volledig geïntegreerde communicatie van A tot Z leveren’.
‘Door met Wijs de handen in elkaar te slaan, kunnen we groeien. Met deze structurele en strategische integratie bouwen we aan het agentschap van morgen: een agentschap dat op het kruispunt staat van creativiteit, communicatiestrategie en technologie’, aldus Leen Van der Mijnsbrugge, algemeen directeur van Gents.
Wijs nam eerder het creatieve bureau DVN en websitebouwer Xio over. Het zag zijn omzet in de voorbije drie jaar groeien van 5,5 miljoen naar negen miljoen euro.