Orange Fab, het internationale acceleratornetwerk van Orange, geeft het startschot voor een tweede editie in België en Luxemburg. Scale-ups uit die twee landen kunnen zich kandidaat stellen. Bedoeling is om ‘een commerciële acceleratie’ op gang te brengen tussen de scale-ups en Orange BeLux en hen te helpen groeien door de wereldwijde aanwezigheid van Orange.
Orange Fab BeLux opent voor de tweede keer zijn deuren voor Belgische en Luxemburgse scale-ups die nieuwe producten en innovatieve services ontwikkelen in sectoren zoals big data, artificial intelligence, het internet of things, mobiele videocontent, netwerken… Orange is op zoek naar scale-ups die een bewezen business model hebben en al hun eerste producten op de markt hebben gebracht. In september mogen de geselecteerde scale-ups hun innovatieve producten en diensten voorstellen aan een jury van professionals. De winnaars stoten officieel door naar het tweede seizoen van Orange Fab in België en Luxemburg.
Het eerste seizoen was een groot succes, drie bedrijven werden toen laureaat: Communithings (slimme parkeeroplossingen voor steden en gemeenten), Charlie24 (on demand pechverhelping) en Zembro (alarmsystemen voor senioren die ze gewoon om hun pols kunnen dragen).
‘Hun innovatieve producten en diensten vormen een waardevolle aanvulling op het gamma van Orange’, zegt Michaël Trabbia, ceo van Orange Belgium. ‘Door deel te nemen aan het Orange Fab-programma, komen de scale-ups in België en Luxemburg in een versnelling terecht doordat ze onder meer een beroep kunnen doen op onze verkoop-, marketing- en communicatieafdelingen. Ze genieten ook internationale visibiliteit op het hoogste niveau omdat Orange aanwezig is in 29 landen, waar het in totaal meer dan 250 miljoen klanten telt. We zien er dan ook naar uit om in dit tweede seizoen nieuwe scale-ups te verwelkomen, om hen te helpen groeien en samen sterke partnerships aan te gaan waar iedereen beter van wordt.’
Geïnteresseerde scale-ups vinden alle informatie over het programma op www.orangefab.be