OTA Insight, het data intelligence-platform voor de hotelindustrie, opent deze week een nieuw kantoor in Gent. Deze vestiging zal verder ontwikkeld worden als technologie- en innovatiecentrum van het bedrijf en zal de geplande wervingsactiviteit verder ondersteunen.
Het nieuwe kantoor in Gent is ruim 1.400 vierkante meter groot, meer dan honderd werknemers kunnen er hun intrek in nemen. OTA Insight rekruteert regelmatig op de Universiteit van Gent en zegt het personeelsbestand in de Arteveldestad in de nabije toekomst te willen verdubbelen. ‘Het nieuwe kantoor zal ons in staat stellen om meer banen voor de lokale gemeenschap te creëren en onze rekruteringsdoelen te bereiken. Gent is de technologiehub van onze onderneming en we zijn voortdurend op zoek naar lokaal toptalent om zich bij ons bedrijf aan te sluiten’, zegt Peter De Moor, Global Director Talent Acquisition, gevestigd in Gent.
OTA Insight werd in 2012 opgericht door drie Belgen, Adriaan Coppens, Matthias Geeroms en Gino Engels, en helpt hotels en resorts om hun omzet te optimaliseren en hun distributie te verbeteren door het gebruik van big data. Hun cloudplatform biedt revenue managers real-time toegang tot prijsinformatie van concurrenten, trends en inzichten in de online hotelmarkt.
Het bedrijf rondde in december 2017 een financieringsronde af van 20 miljoen dollar om zijn ambitieuze wereldwijde groei en wervingsplannen te ondersteunen. Op de klantenlijst staan meer dan dertigduizend hotels in meer dan 140 landen, waaronder vestigingen van Radisson, Hilton, Accorhotels, Louvre, Choice, Best Western, Kimpton, SBE en NH Hotels.