De Belgische startup SweepBright en NRB, gaan in de Benelux samenwerken met het immonetwerk Century 21. SweepBright maakt voor hen een app die makelaars in staat stelt om vastgoedaanbiedingen een sneller te creëren, te verspreiden en op te volgen vanop hun smartphone.
NRB ging voor Century 21 op zoek naar de beste technologie om een digitaal platform voor het netwerk van makelaars op te zetten, en kwam daarvoor al snel terecht bij SweepBright. In plaats van met pen en papier ter plekke alle gegevens over hun vastgoedaanbiedingen te noteren, die vervolgens manueel in te voeren op de computer, om dan pas het eigendom online aan te bieden, kunnen makelaars met de app alles met hun smartphone ingeven, opslaan en verspreiden. Dat alles verloopt via een gecentraliseerd digitaal platform dat ook gemakkelijk te combineren valt met andere apps. De tijd die de makelaars vroeger achter hun computer doorbrachten, winnen ze zo terug voor directe contacten met klanten en een hogere kwaliteit van dienstverlening.
‘Door de complexiteit van het medialandschap – denk maar aan zoekertjessites en sociale media – en de explosie van het aantal communicatiekanalen zoals e-mail, telefoon of chat wordt het voor makelaars steeds moeilijker om hun opdracht efficiënt uit te voeren zonder een technologische ruggengraat’, zegt Century 21-ceo Isabelle Vermeir. ‘Bovendien zijn vastgoedmakelaars vaak onderweg. We hadden dus dringend nood aan een moderne, flexibele en mobiele aanpak, een technologie die we kunnen combineren met andere tools en apps. We geloven dat een makelaarskantoor geen techbedrijf moet worden, maar dat moderne immokantoren technologisch ondersteund moeten worden. Deze visie heeft ons gebracht tot de samenwerking met SweepBright en NRB. Century 21 Benelux zet hiermee een kolossale stap vooruit.’
SweepBright
SweepBright haalde recent ruim twee miljoen kapitaal op bij Volta Ventures en business angels waaronder Pieterjan Bouten, Louis Jonckheere en Jeroen Lemaire. Dankzij een partnership in Mexico met zoekertjesplatform Segundamano van de Noorse mediagroep Schibsted, wereldwijd actief in 23 landen, zal de start-up ook de reusachtige Zuid-Amerikaanse immomarkt proberen te veroveren. Daarnaast opent SweepBright voorjaar 2019 ook een kantoor in Australië, waar het intussen al een groeiend aantal klanten telt.