Dimension Data gaat de Genkse Tectum Group (specialist in dak- en gevelmateriaal) voorzien van telefonie in de cloud-oplossing. Het bedrijf koos daarbij voor de OpenTouch Enterprise Cloud-technologie van Alcatel.
Tectum heeft er de laatste tijd een sterk groeiparcours opzitten, waar ook verschillende overnames bij aan te pas kwamen. Het bedrijf heeft nu achttien vestigingen in België, Nederland en Polen. Dat zorgde dat een nieuw telefoniesysteem noodzakelijk werd omdat de klassieke, bestaande telefooncentrale niet verder uitgebreid kon worden.
‘De keuze van Tectum Group ligt in lijn met de trends uit ons Digital Workplace-onderzoek’, zegt Pierre Dumont, managing director bij Dimension Data. ‘Veel bedrijven optimaliseren bestaande investeringen en combineren dat met een geleidelijke transitie naar de cloud, in dit geval met telefonie-as-a-service. Maar we kijken uiteraard verder, samen met de klant. Dimension Data engageert zich om de groei van Tectum Group te ondersteunen met vlot schaalbare, kostefficiënte en toekomstgerichte oplossingen. Dit is nog maar het begin.’
Ook financieel is het een interessante oplossing. Voortaan betaalt Tectum Group voor het gebruik, en niet de infrastructuur. ‘Dimension Data neemt het beheer van de oplossing volledig voor zijn rekening’, aldus Dominique Haex, aankoper bij Tectum Group. ‘Dat is een hele zorg minder. Bovendien betalen we maandelijks voor het aantal actieve gebruikers. Er moet dus geen groot bedrag worden voorzien als basisinvestering in de infrastructuur. In de toekomst willen we nog kostefficiënter te werk gaan. We bekijken uiteraard hoe een verdere digitale transformatie ons daarbij kan helpen.’